Labioplastyka – to zabieg kosmetyczny poprawiający wygląd warg sromowych.
Może dotyczyć warg sromowych mniejszych i większych. W przypadku tych pierwszych polega na ich zmniejszeniu i nadaniu odpowiedniego kształtu. Korekcja warg większych polega na nadaniu im odpowiedniego kształtu i sprężystości.
Lapioblastykę wykonuje się nie tylko ze względów estetycznych, lecz również ze względu dyskomfortu fizycznego, który pacjentka może odczuwać podczas codziennych aktywności, takich jak: jazda konno, jazda na rowerze, spacery czy współżycie seksualne.
Przyczyną powstawania deformacji warg sromowych mogą być uwarunkowania genetyczne, uszkodzenia powstające na skutek porodów naturalnych, jak również mogą być związane z naturalnym, procesem starzenia się tej okolicy ciała.
Nieprawidłowości wynikające ze złej anatomii warg sromowych wpływają często na pogorszenie stanu psychicznego pacjentki, jej odczucia seksualne oraz jakość życia.

Na czym polega zabieg labioplastyki?

Zabieg labioplastyki polega na zmniejszeniu warg sromowych większych lub mniejszych a także ich modelowaniu metodą cięcia chirurgicznego lub przy użyciu lasera. Zabieg wykonywany jest przy znieczuleniu miejscowym, sedacji lub znieczuleniu ogólnym.
Dodatkowo można zastosować znieczulenie poprzez nawiew mroźnego powietrza.

Wskazania do zabiegu:

• duże, zdeformowane lub asymetryczne wargi sromowe ukształtowane anatomicznie
  • zdeformowane wargi sromowe po porodzie
  • codzienny dyskomfort, częste infekcje związane z wargami sromowymi
  • niezadowolenie z rozmiaru warg sromowych mniejszych

Przeciwwskazania:

• zakażenia i infekcje okolicy zabiegowej
  • zaburzenia krzepliwości krwi
  • miesiączka
  • ciąża, karmienie piersią
  • niezdiagnozowane krwawienie z dróg rodnych

Wskazania po zabiegu:

Po zabiegu labioplastyki występuje opuchlizna oraz ból okolicy zabiegowej podobny do bólu gojenia się rany pooperacyjnej. Nie wskazane jest pożycie seksualne przez okres 4-6 tygodni oraz intensywny wysiłek fizyczny.
Alternatywą do labioplastyki (ale z mniejszymi efektami) jest zabieg EXILIS INTIMA.

Efekty po zabiegu?

Zabieg labioplastyki powoduje zmianę wielkości, kształtu oraz wyglądu warg sromowych. Wzrasta komfort życia pacjentki. Znacznej poprawie ulega życie seksualne.